25 days blogging challenge - day four

12. září 2015 v 10:53 | Heaven |  25 days blogging challenge

4. den: já a stravování

Jídlo mám obecně moc ráda a mám k němu kladný vztah. Bohužel se mně týká takové "drobné" omezení jménm bezlepková dieta, kterou musím důsledně dodržovat. Ale to není nic, co by mně omezovalo na životě, dá se s tím v pohodě žít. Pokud o tom chcete vědět víc, přečtěte si můj starší článek, kde svoje zkušenosti celkem odrobně popisuju.

Jídel, které miluju, je vážně hodně. Ke snídani si ráda dávám jogurt samotný nebo s kukuřičnými lupínky, musli s mlékem nebo bílým jogurtem, případně sladké pečivo, které vytáhnu z mrazáku (čerstvé ke snídani? pečte ráno...), muffiny nebo něco takového. Někdy si dám i housku/chleba s marmeládou, nutellou nebo medem, ale to spíše vyjímečně. Jednou, na dovolené v Anglii, jsem jedla v šest ráno anglickou snídani a kupodivu mně to nezabilo. Jinak ale ráno jím raději něco lehkého. Na táboře mně většinou čekal chleba s pomazáknou ze včerejší svačiny a musím vám říct, že po pár dnech to začínalo být... divné. Tohle si ke snídani nedávám, nejsem na to zvyklá. Ale člověk když musí, tak se přizpůsobí.

Dopolední svačina závisí na tom, kdy jsem vstávala a co zrovna dělám. O volných dnech vstávám mezi 9-10, tudíž se nasnídám a potom mně už čeká oběd. Do školy si samozřejmě svačinu chystám - housku se sýrem a /nebo šunkou, kousek ovoce nebo sušenku. Minulý rok jsem zjistila, že taková věc jako jsou rýžové nebo kukuřičné chlebíčky, jsou do školy opravdu prakické. K pití si dám čistou vodu a horkou čokoládu z automatu, děkuji pěkně.

luxuryandlights.tumblr.com

Oběd mně čeká mezi 12-15 hodinou, zase podle toho, kde jsem a co mám na práci. Jelikož nám škola odepřela i možnost zajít si na oběd tehdy, když je čas na oběd (v normální řeči to znamená, že žádná obědová pauza neexistuje), najím se někdy až kolem třetí, proto si do školy beru větší svačinu. Ve školní jídelně nevaří špatně, ale bohužel mají jen jedno bezlepkové jídlo. Když jsou zrovna játra, raději si neobjednám. Mrknu se, co je doma, případně si den předem něco (s mamčinou pomocí) přichystám. Co obědvám... nic neobvyklého. Kuřecí maso na různé způsoby s bramborami na různé průsoby. Nebo s rýží a omáčkou. Nebo jiné maso s rýží a omáčkou. Nebo těstoviny s omáčkou. Znáte to, tak jdeme dál.

Odpolední svačina je u mně docela obvyklý jev. Většinou si dám kafe a k tomu něco sladkého. Nebo banán, jablko... Ovoce a zelenina jsou nedílnou součástí mého jídelníčku. K večeři jím nejčastěji pečivo se sýrem, šunkou, zeleninou nebo salát. Na teplé večeře si moc nepotrpím, kdo se s tím má pořád vařit. Někdy ani nevečeřím, protože nemám hlad a dám si jen jogurt nebo něco malého.
Kolikrát už jsem slyšela, že lidé ve stresu nebo když jsou smutní, tak jedí. A hodně. Ale mně se tohle nestává, naopak, když mám strest například ze školy, nemám vůbec chuť na jídlo. Stáhne se mi žaludek a raději si uvařím čaj. Má to někdo stejně? :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 *Shock *Shock | Web | 12. září 2015 v 12:32 | Reagovat

Ve škole jsou na tohle hrozný.. ani tě nepustí k obědu. Máme třeba půl hodinu na oběd a oni schválně přetahujou, aby jsme ho nestihli.

Já skoro nejím, jen svačiny a jinak už zbytek dne nic moc. Občas ovoce nebo jogurt, jinak na jídlo moc nejsem:D:) (nebo takhle, miluju jídlo, ale jak kdy)

Když jsem ve "stresu", tak vůbec nejím. Nechápu lidi co jí víc a víc:D:)

2 Pal Pal | Web | 12. září 2015 v 13:22 | Reagovat

Vidím, že se stravováním je to špatné na všech středních, mě naše školní jídelna po šesti letech, kdy jsem si na ni věčně jen stěžovala, donutila nosit si vlastní obědy (na druhou stranu teď díky tomu aspoň jím o trochu zdravěji : D). Kombinaci stresu a chutě k jídlu jsem nikdy moc nezkoumala (ale čaj pomáhá vždycky a na všechno! :]), protože jím prakticky pořád a nejspíš bych měla být vděčná za to, že to můj metabolismus stíhá zpracovávat bez viditelnějších následků : D

3 Brave Me Brave Me | Web | 12. září 2015 v 14:58 | Reagovat

Ja patrím k ľuďom, čo raňajky vynechávajú na celej čiare. V dni, keď idem do školy mi raňajky nerobia dobre, keďže sa musím najesť hneď potom, čo vstanem a môj žalúdok sa rozhodne na počesť toho urobiť menšiu diskotéku, z čoho mi pribudne ďalší problém, akoby o skoré vstávanie nestačilo. :D Počas víkendu vstávam takmer na obed, čiže raňajky sú v tom prípade zbytočné. Mnohí ľudia síce hovoria, že raňajky sú základom dňa a že potom máme "deň naruby", no to nie je pravda. Mne raňajky nechýbajú.
- A teraz, ak to neprekáža, popíšem pokračovanie môjho školského jedálneho režimu. - Na desiatu toho mávam väčšinou málo, čo vysvetľuje môj hlad pred obedom. Bohužiaľ, obed tomu takmer vôbec nepomôže, keďže jedlá v našej školskej nie sú nejak extra dobré, navyše ak je na jedálnom lístku niečo ako napríklad rybacia polievka s lečom. No prosím, z tohto sa mám akože najesť?! (Keby niečo, naša škola neponúka výber jedál.) Po škole zvyknem zjesť ešte niečo menšie, čo by ma dokázalo na dobu (ne)určitú nasýtiť. A večera... To záleží od situácie.
Aby som to ešte nejako dôstojne ukončila, tak aj mne pomáha na zahnanie stresu čaj. Vlastne čaj je mojim liekom na všetky zlé nálady.

4 Roxy Roxy | Web | 12. září 2015 v 18:15 | Reagovat

Upřímně, já a jídlo jsme nerozlučná dvojka. Nemyslím si, že mám extra nadváhu, moje BMI je tak akorát, ale myslím, že bych se sebou měla začít něco dělat. Já ve stresu nejím, ale z nudy mám pořád chuť na jídlo, to je hrozný. Teď mám 3x týdně cvičení a snažím se si upravit jídelníček, takže doufám že mi to vyjde. :)

5 Mariiis_N Mariiis_N | Web | 13. září 2015 v 10:00 | Reagovat

Taky mám na snídani radši něco lehkého, co tě nějak moc nezatíží. Jídla bych se nemohla vzdát :D

6 Elise Elise | Web | 13. září 2015 v 11:31 | Reagovat

Já a snídaně jsme dávní přátelé, ale už jsme se dlouho neviděli. Nesnídám a vím, že bych měla, aspoň něco. Nikdy na to nemám čas. A pokud jde o svačinu, oběd a  ještě něco malého na odpolední svačinu. Tak to většinou taky moc nejím. Najím se vždycky až doma na večeři. Což není zrovna moc dobré stravování. :c

7 Andey Andey | Web | 13. září 2015 v 19:52 | Reagovat

Taky mám ráda k snídani něco lehkého. :) Já jsem moc ráda, že máme přestávku na oběd. Na základce jsme to neměli a obědvala jsem ve 14:00. :)

8 Ennie Ennie | Web | 13. září 2015 v 19:55 | Reagovat

Bože, ten obrázek vypadá úžasně a dostala jsem chuť na kokos :D :D.

9 J. J. | Web | 13. září 2015 v 20:06 | Reagovat

Závidím lidem, co mají takový pevný řád v jídle. :D Ale pro mě to zjevně není.

10 Liz Liz | E-mail | Web | 16. září 2015 v 20:25 | Reagovat

Krásně sepsané, taky si na snídani nedám nic úplně velkého. Spíš něco malého a k tomu mléko. Pokud jsme třeba na dovolené v hotelu, který má větší výběr, vždy to skončí větší snídaní s kávou. Jinak doma nemůžu snídat s teplým nápojem, když už, koupím si čokoládu/čaj/kávu z automatu :D
Jinak to mám s obědem a svačinou stejně, překvapilo mě však, že nemáte žádnou pauzu! Co je tohle za diskriminaci, vždyť vás nepouští k jídlu! :D
Já naopak v drtivé většině případů jím teplou večeři, protože je to v rodině zvykem, kdybych za sebe mohla sama rozhodovat, spíš bych si taky dala něco lehkého, ale rodina je rodina. Opět, když jsme třeba v hotele v létě většinou to skončí tak, že si dávám na večeři hlavně ovoce a někdy menší desert. :)
btw. ten obrázek mi dělá vážně chutě! :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.