shrnutí 6. školního roku na gymplu

15. června 2015 v 16:34 | Heaven |  Deník
Tento školní rok mi utekl neuvěřitelně rychle. Na jednu stranu je to dobře, protože jsou tu zase prázdniny, ale na druhou stranu... není to jako kdyby mi protékal čas mezi prsty? Od pondělí do čtvrtka se modlíte už aby byl pátek, ten uběhne jako voda a než se otočíte, je neděle večer a zase se musíte jít učit... A není to tak dávno, co jsem dělala přijímačky na osmiletý gympl. Přesně si pamatuju, v jaké učebně a v jaké lavici jsem seděla. Ačkoliv jsem skončila 29., byla jsem (ještě společně s člověkem, který byl za mnou) přijata a už 6. rokem straším na ledových chodbách sto let staré budovy.
Untitled
Na začátku roku přišla taková menší změna. Od druháku (což jsem letos byla) si vybíráte mezi humanitním, jazykovým, matematicko-technickým a přírodovědným blokem podle toho, co chcete v budoucnosti dělat, co vás baví a co vám jde. Já si vybrala humantiní. Uvažovala jsem ještě nad jazykovým, ale vzhledem ke klesající úrovni jazyků na naší škole jsem ráda, že jsem si ho nevybrala. Na ty 2 hodiny týdně jsme byli spojení s dalšími 2 ročníky ze čtyřletého gymplu. Nám přibyl předmět s neurčitým názvem Dějiny evropské civilizace, na kterého jsme měli učitele, kterého znám, takže jsem asi tušila, jak ty hodiny budou vypadat (on bude vykládat a my se budeme flákat - tak nějak to i skutečně vypadalo) a věděla jsem, že se tam píšou seminárky. Psát dlouhé texty mi nedělá problém (tak schválně, kolik bude mít tenhle článek ještě odstavců?) a pořád lepší než počítat pošahané příklady z fyziky o vrhu šikmém. Seminárku jsem tedy nakonec nějak spatlala a ačkoliv jsem se ještě nedozvěděla známku, myslím, že to nebude tak hrozné. Celkově ale musím říct, že mně tento předmět docela bavil a i přes dlouhé práce na doma, referáty a seminárku to byla nejlepší možná volba.


Na to, že na nás učitelé kladou vysoké nároky jsem si zvykla. Nikoliv však 3 spolužáci, kteří nás v prosinci opustili (neumřeli, jen odešli na jiné školy). Ale tento rok jsem ještě více vymakala svůj systém učení. Vím, kolik času na které věci potřebuju. Vím, že OSZ si můžu přečíst jednou a stačí mi to i na jedničku, zato do chemie můžu čumět celý den a stejně ji napíšu nejlépe za 3. V tomto ohledu samozřejmě záleží na učitelích, kteří si nechávají říkat profesoři, ačkoliv tento titul má pouze jeden z vyučujících. Ale už jsem zjistila, kam sahají moje možnosti a jedu si podle svého. Tak, abych měla dobré známky, ale zároveň tak, abych se nevysílila už na začátku října. Nepotřebuju samé jedničky.

Po dobrých zprávách přišlo také pár katastrof. Na začátku minulého roku nám nasadili spoustu nových učitelů, na které nebylo jednoduché si zvyknout. Bohužel nebo bohudík, záleží na tom, koho myslíme, se jich letos tolik neměnilo. Doufala jsem ve změnu učitele němčiny. Protože učitelka, která naší skupinu učila v kvintě byla docela k ničemu. Prostě se nám moc nevěnovala, nic moc nás nenaučila a ještě v polovině roku se ptala, jaká jsme třída. Prostě taková suverénka, která si s tím moc hlavu nelámala. Na ní jsme si stěžovali. A v září příštího roku jsem si říkala, jak byla zlatá.


Pohroma letošního roku byl nový němčinář, který, už podle prvního dojmu, prvně učil. Z němčiny jsme toho uměli méně, že bychom měli umět a říkali to všichni. To asi proto, že se nám každý rok změnil učitel. Než se zorientuje a doučí nás základy, které jsme přes prázdniny zapoměli, může rozdávat pololetní vysvědčení. Ze začátku jsme ho s holkama tak nějak litovaly a přišlo mi od kluků celkem nefér, že jsou k němu zlý. Jelikož se situace nezměnila ani v následujících měsících, na nějaké litování jsem se vykašlala. Říkáte si, že je novej, musí se zorientovat a tak dále, ale nestalo se.

Abych dostatečně osvětlila situaci, učitel není schopný jakkoliv rozhodnout nebo něco vymyslet. Hodiny má dopředu připravené snad do poslední věty a jakmile se stalo něco, co nebylo v plánu hodiny (stačilo jen pár dotazů), začal zmatkovat. Když něco psal na tabuli, nejen, že to po něm nešlo přečíst, ale asi milionkrát se překoukl nebo přepsal a tak jednu větu o standartním 6-7 slovech psal dlouho, asi jako prvňák. Zadání písemek bylo kolikrát tak nesmyslně zadané, že jsme víc času prohádali. A to ani nemluvím o dopisu, který jsme měli napsat podle zadání v učebnici. Bylo to vlastně primitivní, nebylo na tom co vysvětlovat, ale my jsme tím zabili 3 vyučovací hodiny. Samotný dopis jsme psali doma. Divný bylo to, že i ti, kteří chodili dřív na volitelnou němčinu a měli ze slohů dobré známky, najednou dostali za pět. Konkrétně se to týkalo jedné spolužačky, která šla osobně za nejlepší němčinářkou na gymplu, aby se na to podívala. Ta by tu práci ohodnotila tak na 2, nejhůř za 3. A co na to náš učitel? Že s ní taky mluvil, ale že s ní nesouhlasí. A ještě říkal, že to hodnotil podle nějaký vysokoškolský příručky. No sakra, copak jsme na vejšce?

To, že jsou učebnice trošku retardované, se dá ještě nějak obejít, ale retardovaný vyučující těžko. Hláškou roku se stává ,,Promiňte, já vás to naučil špatně."

Musela jsem se pochlubit i svým výtvorem. Nedopadlo to tak špatně. Původně jsem měla mít dvojku, ale učitel tam našel nějakou nepatrnou chybu, za kterou mi musel strhnout půl bodu a zhoršit známku o stupeň. A vzhledem k tomu, že mám známky většinou mezi 2-3 by mi ta dvojka vážně pomohla. K tomu všemu mám opravenou celou větu, která "vlastně byla dobře". Líbila se mi tátova spotánní reakce ,,Co to máte za matláka?!"

Klasická hodina vypadá asi tak, že si každý dělá co chce. Vrcholem bylo asi nedávný pokus spolužačky hrát na ukulele. Což bylo zapříčiněno frustrací z nespravedlivého oznámkování (aka "jebem na všechno"). Další zajímavou událostí bylo, když jsme se měkkým molitanovým míčkem, který patřil jiné spolužačce, strefovali do zdi a do učitele. Patrně si toho nevšiml, nebo mu to bylo jedno, nevím. Míček nakonec skončil tak, že se zasekl na závěsném stropním světle, odkud se špatně sundaval. (je to ještě vtipnější než to zní :D) Další "výbornou" hodinou" byla jedna páteční hodina, kdy jsme se mohli potrhat smíchy. Spolužáci se nechtěli učit a tak kladli všetečné otázky, u kterých by se červenal i zkušený psycholog. Dozvěděli jsme se zajímavé věci o jeho přítelkyni (proč s ním ale je, to nikdo netuší) nebo to, že si doma nepere a jednou za čtrnáct dní vozí špinavé oblečení k mamince.

Další věc, kterou musím zmínit, jsou podmínky klasifikace, které podepisujeme na začátku školního roku. V podstatě to nic neznamená, jde jen o formalitu. Nevím, jestli jste se s tím vy někdy setkali, ale jde v podstatě o to, že souhlasíte s tím, že velké písemky mají takovou váhu, malé takovou, zkoušení takovou, píšou se nějaké práce, kolik se jich píše, do jakých průměru se dávají jaké známky atd. Papír se někam zašije a když to učitelé nedodržují, nic se s tím nedělá. Ale právě s němčinářem se stalo, že jsme s něčím (absolutně to totiž nedávalo smysl) nesouhlasili a tak podmínky přepsal. Což může udělat kdokoliv. Na co jsme to tedy podepisovali? Ano, můžete si jít stěžovat, klidně za ředitelkou. Ta sesedne z trůnu, zamává žezlem a řekně něco ve smyslu ,,Támhle máte Obchodku."

..

Učitelka biologie je taky značně mimo realitu. Stačí s ní akorát chvíli mluvit. Jednou jsem se jí ptala, jestli písemka bude v pondělí nebo ve středu a odpověď byla ,,Ano." Fajn, díky za informaci. No, ale tohle je ještě dobrý, horší je, když vám neodpoví vůbec. A můžete stát přímo před ní... Nebo její počty jsou dost zajímavé. Podle ní 15-11=6... ale pořád lepší než němčina :D Co mně ale celkem mrzí je, že odchází (teď už doopravdy) náš chemikář, který je sice dost přísný, ale zato lepší učitel než předchozí dva zmiňovaní. Možná má zastaralé způsoby, ale jeho historky o komunismu dokáží zpěstřit hodinu.

Upřímě, už teď se bojím, koho schytáme příští rok. Němčinář končí a plánuje kariéru skladníka v Německu (s jeho němčinou? no potěš koště), chemikář odchází, na OSZ a biologii zřejmě budeme mít jiné učitele.

A pak proč tu školu neberu vážně. Copak se to dá? :D
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Andey Andey | Web | 16. června 2015 v 16:22 | Reagovat

My jsme taky měli několik hrozných učitelů. V 6. třídě a na začátku 7. třídy jsme měli fyzikáře, který nás vůbec  nic nenaučil a známky dával podle vzhledu. Někdo si něj stěžoval a pak už jsme ho neměli. Teď máme dobrou fyzikářku, která nám vždycky říká: "To jste se učili na začátku sedmičky." Ale vůbec neví, že nás ten učitel moc věcí nenaučil. Pak máme učitele, kterého máme na hudebku a vůbec nás neučí. Ty jeho hodiny jsou tak pohodové. Vždycky m dostane, když se rozhodne, že se budeme učit. Přijde do třídy rozdá papíry a máme si z nich udělat výpisky, a když se na něco zeptáme, on nám řekne: "To jsme se učili minulé pololetí." Jako vážně? Minulé pololetí? To asi ten den, kdy jsem byla u doktorky. Ale nemáme ve škole jen tyto učitele, jsou tam i dobří. :D

2 Liz Liz | E-mail | Web | 16. června 2015 v 20:08 | Reagovat

Víš, co doopravdy zhorší i zlepší den zároveň? :D že tohle je jeden z nejlepších článků, co jsem za poslední dobu četla, ale naprosto jsi mi ukradla nápad, který jsem měla už od května, sakra! :D
Ano, takové učitele snad známe všichni :D je škoda, že jste ho schytali zrovna vy, někdy je to dost nefér a..no, já nevím, hodně vás to ovlivňuje. I časté měnění učitelů není úplný žůžo, nám se příští rok vymění zrovna moji nejoblíbenější učitelé a já pak umřu xD

3 Romi Romi | Web | 16. června 2015 v 20:45 | Reagovat

obdivuji ze jsi sla na gympl ja bych tam nesla :)

4 PauliNe PauliNe | Web | 17. června 2015 v 16:25 | Reagovat

Taky mi příjde že čas strašně utíká.. :)

5 *Shock *Shock | Web | 17. června 2015 v 20:32 | Reagovat

Páni, tolik se toho snad nestalo ani u nás:D Aspoň nějaké ty zážitky máte:)

- Jinak jsem se chtěla zeptat. Hodně lidí mi řeklo, že když půjdu na gympl, tak je to zbytečnej čas, že se po něm nikam moc nedostanu. Jak to je?:) - Jinak děkuji za odpověď:)

6 Heaven Heaven | Web | 17. června 2015 v 20:40 | Reagovat

[5]: : do prace se jen s maturitnim vysvedcenim z gymplu malokam dostanes. Nemas totiz zadnou praxi ani zamereni. Urcite se ale dostanes na vetsinu z vysokych skol, protoze gympl te prave pripravy na vysokou. Takze pokud neplanujes po gymplu dalsi roky studia, radeji jdi na odbornou skolu, protoze kdyz ve tretaku zjistis, ze na vejsku proste nemas, tak jsi celkem v haji, abych byla uprimna :)

7 werangummi werangummi | Web | 18. června 2015 v 14:41 | Reagovat

Jsi dobrá, že jsi na gymplu. Já jsem na základce a gympl neplánuju, mám už docela představu, co chci dělat. Ten němčinář, no to je na odstřel :D Že ho na tom gymplu vůbec nechali učit :D U věty "Já vás to naučil špatně" jsem se fakt zasmála :D ale hlavně, že odchází :D :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama